poniedziałek, 9 grudnia 2019

Apel o pomoc w odnowieniu Mogiły-Pomnika Ofiar UPA w Trójcy

APEL rozpowszechniany od października przez p. Edwarda urodzonego w Trójcy w woj. stanisławowskim:
Zwracam się do wszystkich Ludzi Dobrej Woli z prośbą o wrażliwość i pamięć o tragicznych dziejach naszych Rodaków pomordowanych na Kresach, w tym w Trójcy. Otóż w 1992 roku ocaleni mieszkańcy Trójcy postawili ogrodzony pomnik i duży Krzyż z tablicą informacyjną  na wspólnej mogile pomordowanych 23.10.1944 roku. Dopóki zdrowie mi dopisywało organizowałem z żoną co dwa lata pielgrzymkę na to Święte Miejsce. Dziś zdrowie nam już nie pozwala na takie wyjazdy. Ale mam kontakt z proboszczem Zabłotowa ks. Antonim Więchem. Ze smutkiem stwierdza, że coraz rzadziej pamiętamy, my Kresowiacy i ich pokolenie, o grobach pomordowanych Polaków, a wspólna mogiła nie jest zadbana, zarasta zielskiem, rdzewieje żelazne opłotowanie i Krzyż. Miejscowa władza i młodzież ukraińska nie „interesuje się”  jego stanem. Chcemy pomóc finansowo w odrestaurowaniu (odrdzewieniu) Krzyża i ogrodzenia, odświeżeniu płyty i tablicy.
Koperta, którą p. Edward rozdawał z Apelem
do nieobojętnych Rodaków
Wiem, że szukanie Darczyńców wiąże się z zaufaniem do proponującego zbiórkę w jakimś wzniosłym celu. Myślę, że wielu mnie pamięta z organizowanych pielgrzymek i Zjazdów Kresowian, o wielu artykułach i mojej książce „Ocalić od zapomnienia…” i dlatego mam odwagę prosić Państwa o wsparcie na ten cel. Sądzę, że renowację należy zrobić wiosną 2020 r. Koszty zostaną określone po ustaleniach z tamtymi rzemieślnikami.  Zebrane kwoty z nazwiskami i adresami Darczyńców zostaną przesłane (w sposób bezpieczny) ks. Antoniemu i Darczyńcom po zebraniu ofiar do końca stycznia 2020 r.
Jeśli Ktoś chciałby osobiście przekazać swoją ofiarę inną drogą, to prosiłbym tylko o poinformowanie o wysokości przekazanej kwoty, by nie zbierać ponad potrzebę. Zresztą, to co zostałoby, ks. proboszcz wyda na nasz kościół w Zabłotowie. 
Podaję Państwu nowy nr  konta: 
Edward Laskowski, PKO 
19 1020  4144 0000 6502 0258 2658 
z dopiskiem ”wpłata na renowację mogiły na Ukrainie”.

Na to utworzone 21.11.2019 nowe konto przekazałem wszystkie datki zebrane na wielu spotkaniach na listach z podpisami Darczyńców (2.170,00 zł) i przekazane na moje dotychczasowe konto oszczędnościowe (4,140,00). Akcja zbiórki potrwa do końca stycznia 2020 r. Zakres prac renowacyjnych pragniemy znacznie poszerzyć.

PS. Bardzo proszę przekazać moją prośbę osobom bliskim i zainteresowanym.
                                                                                                                                                                                 Edward Laskowski, Rakoniewice k. Wolsztyna, Wielkopolska

ZOBACZ: 75. ROCZNICA zbrodni UPA w Trójcy (23 X 1944 r.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz